close
تبلیغات در اینترنت
اغلب احادیث کتاب بحار الانوار درست نیست
آخرین مطالب وبگاه
معرفی

از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

لینک دوستان ما
طراح قالب
شهدای کازرون
آمار سایت
» آمار کاربران
» افراد آنلاین : 1
» اعضای آنلاین : 0
» تعداد اعضا : 21

» عضو شوید
» ارسال کلمه عبور

» آمار مطالب
» کل مطالب : 347
» کل نظرات : 78

» آمار بازدید
» بازدید امروز : 90 نفر
» باردید دیروز : 36 نفر
» ورودی امروز گوگل : 0
» ورودی گوگل دیروز : 0
» بازدید هفته : 239 نفر
» بازدید ماه : 2,832 نفر
» بازدید سال : 17,587 نفر
» بازدید کلی : 190,195 نفر
دیگر امکانات
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

    استخاره با قرآن کریم
    کانون هجرت هندوکلا

    مجله نایت پلاس

    به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر روز یکشنبه در نشست بررسی ریشه‌های فکری جریان‌های افراطی در جهان تشیع که در تالار اهل‌بیت(ع)، به همت دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: با تعالیم اهل‌بیت(ع) بیشترین مبارزات با افراطی‌گری در این مذهب صورت گرفت و مذهبی که همواره تحت فشار بوده چراکه با انواع حکومت‌های غیرالهی مبارزه کرده است.

    تنها موردی که در حکومت علی (ع) مرتد اعلام شده است افراطیان شیعه بوده‌اند و امام علی (ع) کسی را به جرم ارتداد ایمانی اعدام نکرد مگر کسانی که علی را الله نامیدند. علی (ع) معتقد بود اگر در این مورد سکوت می‌کرد همان بلایی که بر سر مسیحیت آمد بر سر تشیع می‌آمد، گروه دیگری که به اسلام ضربه می‌زنند کسانی هستند که مقام اهل‌بیت(ع) را تنزل می‌بخشند و گروه دیگر اهانت‌کنندگان به مقدسات هستند.

    افراطیان برای القای شور تصنعی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به هر کاری متوسل می شوند

    کسانی که در حق ائمه غلو می‌کنند اغلب به دنبال منفعت خود هستند و برخی دیگر از روی جهالت به این افراط روی می‌آوردند، این خط عوام فریبی از زمان پیامبر (ص) شروع شد و جریان‌های افراطی در انقلاب اسلامی ما نیز وجود داشتند که با شاه مصالحه و با امام خمینی(ره) مخالف بودند.

    افراطیان در دل مرض دارند، امروز نیز برخی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) تنها برای القای شور تصنعی به دروغ و هر کار دیگر متوسل می‌شوند این افراد حتی در زمان امام صادق (ع) نیز وجود داشتند و به دنبال کسب منفعت برای خود بودند. اولین هسته‌های بابیت و بهاییت عده‌ای نماز شب‌خوان جاهل بودند و جاهلان قربانیان این جریان هستند.
    این افراد مکتب را فدای خود می‌کنند در حالی که علما خود را فدای مکتب می‌کنند، این جریان با مذهب گزینشی برخورد می‌کنند و حتی برخی مسائل که در مذهب نباشد را در اولویت قرار می‌دهد که نمونه آن بدعت‌های موجود در جامعه است.

    بسیاری از سنت‌ها از جاهای دیگر وارد تشیع شد و سنت و اصل مذهب شد، از سوی دیگر بسیاری از نمادها و اصول مذهب به انزوا رفته و بدعت و مسائل دیگر بی‌ارتباط با دین را به صورت اصل نمایش می‌دهند.

    علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار معتقد است که اغلب این احادیث درست نیست

    این افراد کاری به این ندارند که عقل و دین چه می‌گوید و روایات و آیات قرآن باید در جای خود نگاه شوند و شرایط بیان رعایت شود،  اگر این مسئله رعایت نشود گاهی معنایی که از حدیث برداشت می‌شود با معنای زمانی که حدیث بیان شده است متفاوت است. باید همه احادیث مرتبط با موضوع خاصی را بررسی کرد و در این زمینه از عقل برهانی و قطعی بهره برد، این جریان گاهی قرآنی می‌شوند و در برخی دیگر تنها به قرآن می‌پردازند و گاهی عقل‌گرای مطلق می‌شوند و خلاف صریح قرآن و دین صحبت می‌کنند.
    این گروه در جایی متحجر می‌شوند و در جایی دیگر روشنفکر ،  علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار معتقد است که اغلب این احادیث درست نیست و نیاز به الک کردن عقلی نه گزینشی دارد و متأسفانه برخی منفعت‌طلبان به دنبال این هستند که رد حدیثی را به توهین به ائمه تعبیر کنند.
    اگر قرار بود تمام کتب روایی و حدیثی ما درست باشد این همه مشکلات در دین و زندگی وجود نداشت و نیاز به مجتهدان و مراجع تقلید نبود، این مسئله سبب هرج و مرج معرفتی و دینی می‌شود چراکه هر کس با توجه به منفعت خود از دین برداشت می‌کند.

    به دلیل وجود همین مسائل برخی از اهل تسنن به وهابیت گرویدند، از یک سو با این تناقضات مواجه می‌شوند و از سوی دیگر با بمباران تبلیغاتی و توطئه دشمنان تحت تأثیر قرار می‌گیرند و شمشیر به نابودی تشیع می‌بندند. امام راحل نیز در این زمینه می‌فرماید که جوانان انقلابی حوزه و مدرسان انقلابی با هم بر سر فقه سنتی و پویا اختلاف نداشته باشند چراکه نتیجه این اختلافات رشد افعی‌های خوش خط و خال و گروه رفاه‌طلب حوزه می‌شود، اگر فقه سنتی به درستی اجرا شود در ذات خود پویایی دارد.
    این افراد آبروی خود را از دین گرفته و از دین ارتزاق می‌کنند و به دنبال سایه نشینی هستند، این افراد در ظاهر سربار دین بوده و از نظر قرآن فساد مالی دارند، فرقه‌سازی کرده و حرف خود را از سوی خدا بیان می‌کنند.

    ترویج کارهای بیهوده و باطل دین مآبانه بدعت است

    بدعت  از دو شاخه تشکیل شده است، هم حذف بخشی از دین بدعت بوده و هم ترویج کارهای بیهوده و باطل دین مآبانه بدعت است و در زمانی امر به معروف و نهی از منکر که از اصول است از رساله‌ها حذف شده بود.

    بیماری‌های فکری پنهان بوده و تنها عالم دین است که می‌تواند این بیماری را آشکار سازد، عالم مصلح واقعی دینی این مسائل را به مردم تذکر می‌دهد و عقاید شیعه را بدون در نظر گرفتن منفعت خود تبیین می‌کند و اما برخی دیگر به جای اصلاح و برخورد، منافع خود را مد نظر گرفته و خود بر این موج سوار می‌شوند.

    اهل بیت ما تأکید کرده‌اند که اهل تسنن از محبان ما هستند

    این افراطیان هفته وحدت را هفته برائت عنوان می‌کنند در حالی که اهل بیت ما تأکید کرده‌اند که اهل تسنن از محبان ما هستند، باید از آنها پرسید که تشیع به دست چه کسی عزت یافته، در حالی که امام خمینی تشیع را در دنیا عزت بخشید و حکومت اسلامی همراه با عقل و اخلاق بر کار آورد. هرچه به سمت تکفیر برویم شیعه مظلوم‌تر می‌شود چراکه تشیع مذهب برهان و منطق است، این جریان افراطی بزرگ‌ترین خدمت را به جریان وهابیت می‌کند و هر شیعه‌ای که در دنیا به قتل می‌رسد به سبب اعمال این افراد بوده و جریان تکفیری و وهابی را تقویت می‌کنند، چراکه تصویری غلط از تشیع ارائه می‌دهند.



    تعداد بازديد : 133
    نویسنده : مدیر | تاریخ : یکشنبه 18 اسفند 1392 | نظرات()
    کدنویسی و گرافیک : شهدای کازرون
    Web Template By : 1100Shahid.ir
    درباره ما
    کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
    وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
    نویسندگان وبگاه
    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آرشیو مطالب
    موضوعات وبگاه
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

    چت باکس
    ارشيو پيغام کوتاه