close
تبلیغات در اینترنت
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل - مطالب ارسال شده توسط jaber

اسماء بنت عمیس گوید

هنگامى که حضرت زهراء سلام اللّه علیها اوّلین فرزندش امام حسن علیه السلام را به دنیا آورد و زایمان نمود، خونى را که دیگر زنها در موقع زایمان به عنوان خون نفاس مى بینند از او خارج نگردید و من از این جریان بسیار تعجّب کردم، به هیمن جهت راهى منزل پدرش، رسول خدا صلّلى اللّه علیه و آله گشتم و چون بر آن حضرت وارد شدم ، عرض کردم: یا رسول اللّه! آیا فاطمه خون حیض و نفاس نمى بیند؟

حضرت رسول صلّلى اللّه علیه و آله در پاسخ به من اظهار داشت: آیا نمى دانى که دخترم فاطمه ((طاهره و مطهّره)) است؟ یعنى؛ پاک و پاکیزه مى باشد و با سایر زنان تفاوت دارد و خون حیض و نفاس از او خارج نمى گردد

و امام محمّد باقر علیه السلام نیز حکایت فرماید

چون قیامت برپا شود، حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها بر درب ورودى دوزخ توقّف نماید و به درگاه خداوند متعال اظهار دارد: خداوندا! تو مرا فاطمه نامیده اى و وعده دادى هر که دوستدار و علاقه مند به من و ذریّه ام باشد، او را به آتش جهنّم مجازات نخواهى کرد و مى دانم که وعده تو حقّ است

آن گاه از سوى پروردگار متعال ندا مى رسد: اى فاطمه ! راست مى گوئى، من تو را فاطمه نامیده ام و وعده داده ام هر که علاقه مند به تو و ذریّه ات بوده و ولایت آن ها را پذیرفته باشد به آتش دوزخ مجازات نخواهم کرد و هم اکنون به وعده خود وفا مى کنم و آن هائى را که دوست دارى و اهل آتش جهنّم هستند، تو مى توانى آنها را شفاعت نمائى؛ و من شفاعت و وساطت تو را پذیرا هستم، تا آن که موقعیّت و منزلت تو را نزد ملائکه و انبیاء و اهل محشر آشکار سازم

پس اى فاطمه ! هر که در پیشانى و بین دو چشمان او نوشته باشد که مؤمن هست، مى توانى شفاعت نمائى و نجات بخش او از آتش ‍ دوزخ باشى و او را وارد بهشت گردانى


لینک ثابت

درباره : ائمه اطهار ,
بازدید : 129
[ جمعه 15 اسفند 1393 ] [ 16:53 ] [ نویسنده : جابر قلی زاده ] | نظرات ()
خداوند قادر قهار کوچک‌ترین بد اخلاقی را در این «محبوب‌ترین کانون» برنمی‌تابد و بدون عقاب نمی‌گذارد، هرچند که به مقام سعد بن معاذ نیز نایل گشته باشیم. یعنی اگر بازوی ولایت و امام زمانت نیز شده باشی، اگر در اخلاق خانوادگی ات نقصی باشد، به همان میزان باید حساب پس بدهی

 

سعدبن‌معاذ یکی از بهترین اصحاب و یاوران پیامبر (صلوات الله علیه و آله) بود. او بزرگ و آقای انصار و از نخستین کسانی از مردم مدینه بود که اسلام آورد و پیامبر را به مدینه دعوت کرد. او بازوی ولایت و رسالت بود. وقتی که خبر رحلت سعدبن‌معاذ را به پیامبر دادند، آن حضرت به سرعت با پای پیاده و برهنه به سوی جنازه سعد شتافتند در حالی که در بین راه عبا از دوش مبارکشان افتاد و حضرت اعتنایی نکردند

 

به هنگام تشییع جنازه سعد دیدند که رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) در پشت تابوت، سمت راست تابوت، جلوی تابوت و سمت چپ تابوت حرکت می‌کنند. پرسیدند: «یا رسول الله، این چه حالی است که از شما می‌بینیم؟!» فرمودند:
به خدا، دستم در دست برادرم جبرائیل است که مرا دور تابوت سعد طواف می‌دهد. اینک جبرائیل و میکائیل به همراه هفتاد هزار ملک در تشییع جنازه سعد شرکت کرده‌اند
پیامبر اکرم (سلام الله علیه و آله) با دست مبارک خویش بدن مطهر سعد را درون قبر گذاشت و برای او از خداوند طلب مغفرت فرمود
مادر سعد وقتی این صحنه را دید، خطاب به فرزندش سعد گفت: «یا سعد، هنیئاً لَکَ الجَنَّهُ؛ فرزندم، بهشت گوارای وجودت باد!»

 

پیامبر با شنیدن این جمله چهره درهم کشید و با ناراحتی و عتاب فرمود
مادر سعد! درباره امر پروردگار این‌گونه با قاطعیت سخن مگو! همینک قبر، چنان فشاری بر فرزندت سعد وارد ساخت که شیری که در دوران کودکی از سینه تو نوشیده بود، از سر انگشتانش خارج شد.
همه مات و مبهوت مانده بودند، آخر چرا؟ کسی که هفتاد هزار ملک به تشییع جنازه‌اش آمده‌اند و پیامبر با دست خویش او را دفن کرده و برایش طلب مغفرت فرموده‌اند، چرا باید چنین فشار قبری داشته باشد؟ حضرت در پاسخ فرمودند
آری، برای آن که اخلاقش با اهل و عیالش اندکی بد بوده است

 


بد اخلاقی حق الناس به گردن انسان می‌اندازد. طلب مغفرت ملائکه الله و پیامبر، باعث بخشیده شدن حق الله می شود. اما در مورد حق الناس، باید صاحب حق بگذرد تا خدا هم بگذرد. خداوند از حق خویش خیلی زود می‌گذرد؛ چرا که سریع الرِّضا است، اما گذشتن از حق مردم را به گذشتن صاحب حق واگذار فرموده است. سعد بن معاذ با بد اخلاقی خانوادگی‌اش، حق همسر وفرزندان خویش را ضایع کرده است و تا ایشان از او به طور کامل راضی نشوند و او را حلال ننمایند، خدا هم از او نمی‌گذرد







لینک ثابت

درباره : داستان ,
بازدید : 166
[ یکشنبه 12 بهمن 1393 ] [ 15:55 ] [ نویسنده : جابر قلی زاده ] | نظرات ()

ممنوعیت خوردن گوشت خوک

خوک يكی از حيوانات پستاندار است كه در خشكی زندگي می كند و از گوشت و شير آن استفاده می شود. ولي از نظر اسلام، نام اين حيوان در فهرست غذاهای ممنوع قرار دارد. خدا در قرآن می فرمايد « انما حرم عليكم الميته و الدم و لحم الخنزير و ... » : خداوند تنها گوشت مردار و خون و گوشت خوک و ... را حرام كرده است.

علت تأكيد قرآن بر اين مطلب به خاطر خطرات جسمی و روحی مصرف گوشت خوک و نيز آلودگی جامعه بشری به آن است. مصرف گوشت خوک بين يهوديان نيز ممنوع است و يكی از غذاهای حرام در شريعت موسی (ع) نيز است. اما متأسفانه هنوز مصرف گوشت خوک در برخی نقاط دنيا هنوز رواج دارد.

خوک حتی نزد اروپائيان كه بيشتر گوشت آن را می خورند، سمبل بی غيرتی است. خوك غيرت ناموسی ندارد و نقطه مقابل خروس است. جفت خود را در معرض استفاده خوک های نر ديگر قرار می دهد و از اين عمل، علاوه بر آن كه باک ندارد، لذت هم می برد و اين صفت در گوشتش تأثيراتی دارد. افرادي كه از اين نوع گوشت تغذيه مي كنند، همان اخلاق و صفات رذيله را حاصل می كنند. در حالی كه غيرت نسبت به دين و ناموس از صفات انبيا و مومنين است.




ادامه مطلب


درباره : قرآنی ,
بازدید : 124
[ یکشنبه 28 دي 1393 ] [ 20:8 ] [ نویسنده : جابر قلی زاده ] | نظرات ()

خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده‌ای از بندگان من اين آيات را بعد از هر نمازی قرائت كند من او را در حظيرة‌القدس و آنچه كه در آن است ساكنش می‌كنم
و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌كنم به نگاه خاصی و در هر روز هفتاد حاجت او را كه كمترينش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده مي‌كنم و در نزد تمام دشمنانش عزيز و نصرتش می‌دهم و هيچ چيزی مانع دخولش در بهشت نيست

در روايات آمده است: هركسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آية‌الكرسی مداومت داشته باشد، از دنيا نخواهد رفت تا زمانی كه جايگاه خود را در بهشت ببيند




لینک ثابت

درباره : قرآنی ,
بازدید : 118
[ سه شنبه 23 دي 1393 ] [ 19:34 ] [ نویسنده : جابر قلی زاده ] | نظرات ()



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سه میل